Już po raz 8 organizujemy Projektosondę - konkurs stażowy dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z UX. Twoim zadaniem jest rozwiązanie pewnego problemu poprzez przygotowanie koncepcji aplikacji, serwisu internetowego lub innego rozwiązania cyfrowego. W tym roku naszym partnerem jest organizacja WWF. Zapoznaj się z zadaniem projektowym, zaproponuj jego rozwiązanie i dołącz do naszego zespołu!

Kontekst

WWF to międzynarodowa organizacja społeczna zajmująca się ochrona środowiska. Jej celem jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego Ziemi i stworzenie warunków do życia w harmonii z przyrodą.

W trakcie 55 lat działalności, WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy projektów na rzecz ochrony przyrody na całym świecie. Pracownicy i wolontariusze fundacji przyczynili się między innymi do powstania ponad 270 parków narodowych.

W Polsce, WWF obecna jest od lat 90-tych. Podejmuje działania na rzecz ochrony rzek i lasów oraz największych drapieżników – wilków, rysi i niedźwiedzi, a także ssaków bałtyckich – morświnów i fok szarych. Organizacja stara się przeciwdziałać zmianom klimatu i podejmuje walkę z nielegalnym handlem ginącymi gatunkami roślin i zwierząt. Pracownicy i wolontariusze WWF Polska przyczynili się między innymi do powstania Biebrzańskiego Parku Narodowego.

Wyzwanie

Podobnie jak w przypadku wielu organizacji pozarządowych, jednym z wyzwań WWF Polska jest komunikacja z kandydatami do pracy oraz osobami, które chciałyby zostać wolontariuszami i w ten sposób wesprzeć działania fundacji. Ich zaangażowanie potrzebne jest nie tylko w trakcie realizacji projektów związanych z ochroną środowiska (na przykład Błękitny Patrol). Równie ważna jest pomoc w tłumaczeniu tekstów, wsparcie w pracach administracyjnych, logistycznych oraz innych pracach biurowych.

Dotarcie do potencjalnych wolontariuszy, sprawdzenie ich kompetencji oraz wdrożenie w aktualnie prowadzone działania odbywa się obecnie za pośrednictwem serwisu internetowego, mediów społecznościowych, komunikacji mailowej oraz w trakcie spotkań. Celem WWF Polska jest uproszczenie tego procesu. Równie ważne jest też zbudowanie wizerunku organizacji jako dobrego pracodawcy i miejsca do rozwoju.

Twoim zadaniem jest przeanalizowanie procesów związanych z rekrutacją pracowników i wolontariuszy, zidentyfikowanie problemów i znalezienie na nie rozwiązania w formie dowolnego produktu cyfrowego.

Twoje zadanie

Krok 1

Dołącz do naszej grupy na Facebooku. Znajdziesz tam aktualne informacje na temat konkursu, dodatkowe materiały oraz wskazówki. Przy okazji możesz poznać innych uczestników Projektosondy z tej i poprzednich edycji.

Krok 2

Zapoznaj się z działalnością Fundacji (serwis internetowy, kanały social media). Jeśli masz jakieś pytania związane z wewnętrznymi procesami, procedurami i funkcjonowaniem WWF Polska, do 16 maja prześlij je na adres konkurs@edisonda.pl. 21 maja opublikujemy dokument z odpowiedziami na wszystkie przesłane pytania.

Krok 3

Przeprowadź kilka wywiadów z obecnymi i potencjalnymi wolontariuszami Fundacji z Polski i zza granicy. Na pewno znajdziesz ich wśród swoich znajomych lub za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Krok 4

Wykorzystując narzędzia projektowe, takie jak persony, user journey lub Value Proposition Canvas dokonaj analizy i zaproponuj ewentualne zmiany w obrębie opisanych wcześniej procesów.

Krok 5

W dowolnym narzędziu przygotuj od 3 do 5 przykładowych ekranów narzędzia cyfrowego (na przykład: serwis internetowy, aplikacja mobilna, system, newsletter, landing page), które odpowiada na zdefiniowane przez Ciebie problemy.

Krok 6

Opracowane materiały (wyniki analizy, makiety) opracuj w formie prezentacji i zapisz w pliku pdf.

Krok 7

Na koniec nagraj krótki, maksymalnie 3-minutowy film, w którym odpowiesz na poniższe pytania:

Nie przejmuj się montażem filmu, nie o to w tym chodzi. Chcemy przede wszystkim poznać twój tok myślenia.

Dlaczego warto?

Do tej pory w konkursie można było wygrać drona, czytniki Kindle iPada lub smartwatcha. Jednak to, co przyciąga uczestników, to nie tylko elektroniczne gadżety, a możliwość odbycia stażu w naszym studiu.

Staż jest wakacyjny, trwa 2 miesiące i co ważne jest płatny. Uczestnik pod okiem mentora pracuje nad realnymi projektami – spotyka się z klientami, bierze udział w warsztatach i obserwuje badania. Podczas stażu uczymy, jak skutecznie projektować i rozmawiać o swojej pracy.

W taki sposób kształcimy młodych projektantów. Jakie są tego efekty? Z wszystkimi laureatami Projektosondy, którzy ukończyli staż rozpoczęliśmy stałą współpracę. Zdecydowana większość wciąż jest na naszym pokładzie.

Poznaj laureatów

Katarzyna Janota

UX Designer

Wzięłam udział w Projektosondzie, bo chciałam uzbroić się w nowe doświadczenia i metody, które pomogą mi poszerzyć mój warsztat. Dzisiaj, kiedy mam już przyjemność należeć do zespołu EDISONDY, każdego dnia uczę się czegoś nowego i wiem, że mam u boku zgraną ekipę specjalistek i specjalistów, którym niestraszny żaden projektowy problem.

Anna Sołtys

Badaczka UX

Udział w konkursie pozwolił mi się przemóc w kwestii dzwonienia do obcych ludzi i załatwiania w ten sposób różnych spraw. Okazało się to dużo mniej straszne niż myślałam. Wartością na pewno była możliwość przejścia przez cały proces projektowy – analizę potrzeb, badania, interpretację wyników i finalny projekt funkcjonalny.

Piotr Dziadowicz

UX Designer

O UX przeczytałem po raz pierwszy na początku studiów i zrozumiałem, że to tym powinienem się zajmować. Nie miałem pojęcia od czego zacząć. Później przeczytałem o Projektosondzie. Wziąłem udział w edycji organizowanej wspólnie ze Szlachetną Paczką. Dziś projektuję interfejsy i współpracuję między innymi z ING Bankiem Śląskim.

Katarzyna Spytkowska

UX Designer

Udział w Projektosondzie jest fantastyczną przygodą! Wymagającą, ale bogatą w doświadczenia i pozwalającą mierzalnie przetestować posiadany warsztat. Jeśli nie możliwość rozpoczęcia dalszej przygody z EDISONDĄ, to świetny case do portfolio. Obie opcje są kuszące, prawda? Dla mnie to wciąż jedna z lepszych decyzji zawodowych.

Rozkład Jazdy

6 maja
6 maja

Dołącz do grupy na Facebooku i weź udział w Projektosondzie

16 maja
16 maja

Do tego dnia czekamy na twoje pytania do pracowników WWF Polska

27 maja
27 maja

Opublikujemy odpowiedzi na wszystkie zadane pytania. Znajdziesz je na grupie oraz w swojej skrzynce

16 czerwca
16 czerwca

Na twoją propozycję rozwiązania zadania konkursowego czekamy do godziny 9:00. Wszystkie materiały (prezentację oraz link do filmu) prześlij na adres konkurs@edisonda.pl. Jeśli w międzyczasie pojawią się jakieś pytania, śmiało – skontaktuj się z nami

28 czerwca
28 czerwca

Ogłosimy listę finalistów (co najmniej 3 osoby), którzy przejdą do kolejnego etapu

5 lipca
5 lipca

Dzień otwarty w EDISONDZIE. W pierwszej połowie dnia finaliści zaprezentują swoje pomysły przed Jury. W drugiej wezmą udział w warsztacie projektowym razem z przedstawicielami WWF. Termin spotkania może ulec zmianie (chodzą słuchy o odbywającej się w tym czasie sesji egzaminacyjnej)

5 lipca
5 lipca

Pod koniec dnia, ogłosimy zwycięzcę Projektosondy 2019

Przygotuj

Prezentację w formacie PDF Link do filmu z opisem procesu

Podaj dane

Imię i nazwisko Numer telefonu

Poprzednie edycje

Regulamin konkursu

Pobierz plik

By zobaczyć stronę
obróć urządzenie