Wywiady pogłębione

Wywiady pogłębione – w skrócie IDI (In-Depth-Interview) – to jedna z metod badań jakościowych. Wywiad pomaga nam dogłębnie zrozumieć odbiorcę i dotrzeć do jego potrzeb, motywacji czy problemów.

 

  • Kogo badamy?
    Do badania zapraszamy obecnych lub potencjalnych użytkowników produktu lub usługi, którzy odpowiadają na pytania badacza zadawane według wcześniej przygotowanego scenariusza.
  • Jak badamy?
    Scenariusz obejmuje listę zagadnień i pytań, jednak kolejność ich zadawania jest uzależniona od naturalnego biegu rozmowy. W trakcie wywiadu badacz pogłębia zagadnienia, czyli zadaje dodatkowe pytania o kwestie, które pojawiły się podczas rozmowy i są istotne z punktu widzenia analizowanego tematu.

Co zyskasz inwestując w wywiady pogłębione?

Zrozumienie potrzeb potencjalnych odbiorców usługi jest kluczowe w projektowaniu zorientowanym na użytkownika – User Centered Design. Wnioski z badania posłużą nam do opracowania Persony oraz Customer Journey.

Wywiad pogłębiony stosujemy jako samodzielną technikę, np. aby wyeksplorować potencjał na rozwiązania cyfrowe wśród określonej grupy odbiorców, lub jako uzupełnienie innych badań, np. testów użyteczności czy eyetrackingu.

Zastanawiasz się, czy wywiady pogłębione sprawdzą się w Twoim projekcie? Porozmawiajmy!

    Czy chcesz otrzymywać najnowsze informacje związane z tematyką business and innovation desing, a także informacje o działaniach Edisondy, naszych projektach i ofercie?

    Wybierz kanał, w którym możemy się z Tobą skontaktować (zgoda jest dobrowolna):

    Dane podane w formularzu zostaną wykorzystane wyłącznie w celu kontaktu zwrotnego z Tobą lub jeżeli wyraziłeś zgodę również w celu wysyłania informacji handlowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.

    Michał Madura
    Senior Business Design Consultant


    +48505016712  +48505016712