Value Proposition Canvas

Value Proposition Canvas to narzędzie, które ułatwia wypracowanie propozycji wartości dla przyszłych użytkowników projektowanego rozwiązania. Podstawą narzędzia są zadania, które użytkownik chce wykonać, tzw. jobs-to-be-done.

  • Po stronie użytkownika
    W tej części skupiamy się na użytkowniku i zadaniach, które ma do wykonania. Analizujemy bolączki (ang. pains) i potencjalne korzyści (ang. gains), które mogą go spotkać po drodze.
  • Po stronie produktu
    Po przeanalizowaniu bolączek i potencjalnych korzyści z nimi związanych, dopasowujemy do nich odpowiednie funkcjonalności, tak zwane “uśmierzacze bólu” i “generatory korzyści”.

 

Co zyskasz inwestując w Value Proposition Canvas?

Po wypełnieniu kanwy dla każdej persony, otrzymujemy listę funkcjonalności do wprowadzenia w projektowanym rozwiązaniu. Dzięki użyciu tego narzędzia mamy pewność, że wygenerowane przez nas pomysły dobrze odpowiadają na potrzeby przyszłych użytkowników.

Chcesz wykorzystać VPC w swoim projekcie?

Korzystamy z cookies. Dowiedz się więcej