Analiza konkurencji i benchmark

Benchmark lub analiza konkurencji to przegląd różnych produktów (stron internetowych, aplikacji, systemów). Wybór metody zależy od tego na jakim etapie tworzenia produktu jesteś.

  • Analiza konkurencji
    Przeglądamy produkty o podobnym przeznaczeniu, szukając ciekawych lub często wykorzystywanych funkcji. Ta metoda jest najbardziej przydatna na wczesnym etapie, kiedy analizujemy rynek i definiujemy funkcje, które produkt powinien posiadać.
  • Benchmark
    Badacze lub projektanci poszukują inspiracji na konkretne elementy interfejsu. Przeglądane produkty niekoniecznie muszą dotyczyć tej samej tematyki. Z tej metody korzystamy, kiedy wiemy już, jakie funkcje mają znaleźć się w projektowanym rozwiązaniu.

Co zyskasz inwestując w benchmark i analizę konkurencji?

Analiza konkurencji pomaga zdobyć informacje na temat kontekstu rynkowego, w jakim funkcjonuje produkt lub usługa, oraz zaplanować odpowiednie przewagi konkurencyjne.

Dzięki benchmarkowi wyłonimy przykłady dobrze zaprojektowanych elementów interfejsu, którymi możemy inspirować się projektując nasze rozwiązania. Jeśli zaprojektujemy elementy naszego interfejsu zgodnie ze standardami występującymi w innych produktach na rynku, użytkownicy chętniej będą z niego korzystać.

 

Potrzebujesz analizy konkurencji lub benchmarku?

Korzystamy z cookies. Dowiedz się więcej