Landing page to nie tylko wizytówka marki, ale także kluczowy element wpływający na pierwsze wrażenie potencjalnych klientów. W przypadku produktów z segmentu premium, takich jak Range Rover Evoque, znaczenie tego pierwszego kontaktu jest jeszcze większe. Nasza misja była jasna: przekształcić stronę ofertową Range Rover’a w narzędzie, które nie tylko przyciąga uwagę, ale również skutecznie konwertuje odwiedzających w zadowolonych klientów. Dodatkowo, finalna strona miała być skierowana do odbiorców z Litwy.
Rezultaty
Początkowe wyzwania
Nie bylibyśmy sobą, bez sięgnięcia po badania, dogłębną analizę danych i bezpośredni kontakt z produktem. Dzięki temu mogliśmy zaoferować rozwiązania, które nie tylko spełniają oczekiwania klienta, ale także wzmacniają wizerunek marki jako lidera w segmencie luksusowych pojazdów.
Na początku, uzbrojeni w wiedzę z zakresu projektowania, User Experience i UX writing,zidentyfikowaliśmy treści i rozwiązania obecne na landing page klienta, które w naszej ocenie mogły zostać poprawione.
Strona ofertowa, będąca niejednokrotnie pierwszym punktem kontaktu potencjalnych klientów z marką w internecie, powinna pełnić rolę wyjątkowej, czytelnej i odpowiednio ustrukturyzowanej wizytówki.
Szczególnie profesjonalnej, gdy mówimy o produkcie tak bardzo kojarzonym z wysoką jakością. Warto pokazać unikalny głos i charakter, który przyciągnie uwagę odwiedzających i utrzyma ich zainteresowanie.
Czas pojechać na zakupy
Aby sprostać oczekiwaniom klienta, nasze działania rozpoczęliśmy od tego, na czym jako badacze znamy się najlepiej – od dogłębnej analizy użytkowników oraz stworzenia relewantnych person.
Zespół Land Rover’a udostępnił nam wstępne persony docelowych klientów wybierających model Range Rover Evoque, co wykorzystaliśmy jako punkt startowy. Chcieliśmy lepiej zrozumieć, kim są pasjonaci modelu oraz jakie mają potrzeby
i oczekiwania.
Jednak musieliśmy wiedzieć więcej, a w EDISONDA łatwo nie odpuszczamy. Nie było innego wyjścia, niż przystąpić do badań „terenowych” – nasza projektantka udała się do salonu Land Rover i osobiście doświadczyła, jak to jest stawać się dumną (potencjalną) właścicielką najnowszego Range Rover Evoque. Krok po kroku. W dodatku działając incognito.
W jednym z losowo wybranych salonów, pod opieką profesjonalnej, przemiłej obsługi nasza ekspertka zapoznała się z przebiegiem praktycznej prezentacji oferty. Choć ze względu na czas graniczyło to z cudem, szczęśliwym zbiegiem okoliczności mogła również liczyć na jazdę testową. Swoje wnioski wzbogaciła w końcu o rozmowy przeprowadzone z przedstawicielami salonu Land Rover’a.
Dopiero te działania pomogły nam w pełni zrozumieć, co przyciąga klientów do tej konkretnej marki i modelu Evoque. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z produktem, rozmowach oraz analizie konkurencyjnych stron i ofert, mogliśmy wyciągnąć wnioski oraz wskazać które elementy, przewagi i cechy samochodu są kluczowe z perspektywy użytkownika i jak najlepiej zaprezentować je na stronie.
Kreowanie treści i projekt strony
Tworząc stronę docelową dla Range Rovera Evoque zaadresowaliśmy perspektywę trzech person: Rūty, Zane’a i Mari. Kluczowe było podkreślenie funkcji i korzyści, które odpowiadają ich motywacjom, preferencjom i stylowi ich życia.
Odnosząc się do konkretnych motywacji, wartości i stylu życia Rūty, Zane’a i Mari, strona może skutecznie oddziaływać na potencjalnych klientów i zachęcać ich do podjęcia kolejnego kroku na drodze zakupowej.
Które elementy były najważniejsze do odzwierciedlenia na stronie?
1. Na górze strony – krótkie podsumowanie wprowadzające – czym jest Evoque, dla kogo jest i co oferuje oraz pokazanie, że Evoque to SUV idealny zarówno do podróżowania po mieście, jak i do wypraw off-roadowych z rodziną.
2. Podkreślenie tego, jak Evoque podnosi prestiż zawodowy:
- rozpoznawalna marka,
- rzadki, nie pospolity.
3. Luksusowe wnętrze:
- podkreślenie najwyższej jakości materiałów, technologii i komfortu.
4. Podkreślenie zalet jazdy Evoque w środowisku miejskim:
- łatwość prowadzenia i parkowania w miejskich warunkach,
- zaadresowanie obaw związanych z jazdą suvem po mieście.
Chcesz ulepszyć landing page Twojego produktu?
5. Prezentacja przestrzeni i komfortu pojazdu do użytku rodzinnego.
6. Podkreślenie przydatności pojazdu do podróży i wypraw off-roadowych.
Dobrze opowiedziana historia
Nowy landing page zaprojektowaliśmy z myślą o poprawie wizualnej atrakcyjności oraz funkcjonalności. Kluczowym celem było stworzenie treści pisanej prostym i zrozumiałym językiem, skoncentrowanym na korzyściach dla użytkownika, a nie na technicznych specyfikacjach samochodu. Chcieliśmy, aby odwiedzający stronę natychmiast dostrzegli, jakie zalety niesie ze sobą zakup pojazdu, jak może on ułatwić ich życie i jakie korzyści z tego wynikają. Oto aspekty, na których się skupiliśmy:
Narracja i opowiadanie historii:
- Narracja, która angażuje użytkowników i tworzy emocjonalne połączenie z produktem.
- Odnoszenie się do problemów i potrzeb Użytkowników
- Rozpoznanie i adresowanie problemów oraz potrzeb użytkowników, co pomaga im zobaczyć natychmiastową wartość z zakupu.
- Sformułowanie korzyści w sposób, który bezpośrednio odpowiada na te problemy i potrzeby.
Forma tekstu:
Wyboldowanie Słów Kluczowych
- Podkreślenie ważnych informacji poprzez pogrubienie kluczowych słów i fraz.
- Ułatwienie skanowania strony przez użytkowników, którzy chcą szybko znaleźć najistotniejsze informacje.
Objętość
- Zwięzłe i precyzyjne treści, które szybko przekazują najważniejsze informacje.
- Unikanie nadmiaru tekstu, aby nie przytłaczać użytkowników.
Chwytliwość I zapamiętywalność
- Atrakcyjny i angażujący tekst, który przyciąga uwagę użytkowników
- Silne nagłówki i podtytuły, które zachęcają do dalszego czytania.
Dostępność CTA i formularza kontaktowego:
Powtarzanie Call to Action
- Wielokrotne CTA w różnych miejscach strony, aby zwiększyć szanse na interakcję użytkownika.
- Jasne i widoczne CTA
Łatwo dostępny formularz kontaktowy
- Formularz kontaktowy dostępny w różnych miejscach na stronie, a nie tylko ukryty na dole.
Krótki i prosty formularz, który minimalizuje wysiłek użytkownika potrzebny do jego wypełnienia.
Elementy wizualne I interaktywne
- Profesjonalne, wysokiej jakości obrazy.
- Zdjęcia i filmy przedstawiające Evoque w różnych ustawieniach.
- Elementy interaktywne pozwalające użytkownikom eksplorować różne konfiguracje (kolory).
Porównanie projektu strony przed i po
Strona przed wprowadzeniem zmian
Strona po wprowadzeniu zmian (wykorzystane zostały tylko dostępne moduły strony)
Atrakcyjny Wizualnie Element sekcji Hero czyli wysokiej jakości wideo ukazujące Evoque w prestiżowym otoczeniu.
Nagłówek przyciągna uwagę, jednocześnie przekazując kluczową wiadomość.
Podkreśla szczególną cechę oferty: dostępność na wyciągnięcie ręki.
“Luksus bardziej dostępny – komfort I charyzma już teraz na wyciągnięcie ręki!”
CTA:
- przed foldem – widoczne zaraz po wejściu na stronę,
- wyróżnione,
- jasno sugeruje co się wydarzy.
Najważniejsze informacje oraz interaktywne funkcje, takie jak formularz kontaktowy, możliwość pobrania broszury oraz rozpoczęcie konfiguracji samochodu, były łatwo dostępne i widoczne od razu po wejściu na stronę. Dzięki temu użytkownicy mogli szybko znaleźć to, czego szukali, co zwiększyło ich zaangażowanie i konwersję.
Implementacja i dalsze kroki
Po zakończeniu fazy projektowania przystąpiliśmy do przekazania klientowi projektu do wdrożenia. Głównym wyzwaniem projektu była konieczność skorzystania wyłącznie z już dostępnych komponentów strony. Nie dokonywaliśmy rewolucji ani nie budowaliśmy nowej strony, tylko wykorzystywaliśmy istniejące moduły, co może być wartościowym benefitem dla klientów niechcących wprowadzać dużych zmian.
Finalnie praktycznie wszystkie zaprojektowane rozwiązania zostały wdrożone. Strona posiada zoptymalizowane, jasne CTA. Treści są łatwe do skanowania i zrozumienia podczas szybkiego przeglądania. Wyróżnione zostały kluczowe korzyści, takie jak unikalne cechy samochodu i jego przewagi nad konkurencją.
Implementacja landing page’a była procesem ciągłym, a strona regularnie aktualizowana i sprawdzana pod kątem funkcjonalności. Chcieliśmy mieć pewność, że wszystkie elementy działają poprawnie i spełniają oczekiwania użytkowników.
Utrzymywaliśmy stały kontakt z klientem. Ścisła współpraca pozwalała na szybkie reagowanie na sugestie i wprowadzanie niezbędnych zmian. Efektem końcowym był landing page, który przyciągał uwagę użytkowników, angażował ich i prowadził do zwiększenia liczby konwersji oraz zadowolenia klienta.
Udaną podróż kończy wielki finał
Projekt przyniósł świetne rezultaty. Dzięki naszej współpracy, liczba hot leadów wzrosła o 66%, konwersja zwiększyła się o 73%, a użytkownicy spędzają na stronie średnio o 28% więcej czasu w jednej sesji!
Zaktualizowany landing page zatrzymuje użytkowników zachęcając ich do interakcji z witryną. Dzięki jasnym wezwaniom do działania, czytelnej treści oraz wyróżnieniu kluczowych korzyści, strona stała się bardziej angażująca i skuteczniejsza w generowaniu leadów.
Już teraz wiemy, że sukces naszego projektu nie ograniczy się do jednego modelu Range Rover. Nowa struktura i podejście do tworzenia treści posłużyły jako baza do tworzenia podobnych landing page’y dla innych modeli samochodów oferowanych przez klienta. Wierzymy, że pozwoli to zapewnić spójność komunikacji marki oraz zwiększyć efektywność działań marketingowych na większą skalę.
Wspólny projekt z Land Rover pokazał, jak ważne jest zrozumienie użytkowników i ich potrzeb. Poprzez dokładną analizę person oraz bezpośredni kontakt z produktem, mogliśmy stworzyć stronę, która naprawdę odpowiada na oczekiwania docelowej grupy odbiorców.
Dopasowanie treści i funkcjonalności strony do tych oczekiwań przyniosło korzyści zarówno klientowi, jak i jego potencjalnym klientom. To doświadczenie podkreśla znaczenie indywidualnego podejścia do projektowania i konieczność ciągłego dostosowywania się do potrzeb użytkowników.