Czy startupy znają potrzeby użytkowników? Growth UX Study

Studio EDISONDA i hubraum, inkubator technologiczny Deutsche Telekom rozpoczyją międzynarodowe badanie Growth UX Study. Chcemy sprawdzić jak startupy podchodzą do prac nad tworzeniem i realizacją pomysłów i czy naprawdę znają potrzeby odbiorców rozwiązań, które projektują.

Prawdziwy sukces startupu jest wtedy, gdy dobry pomysł łączy się z efektywną realizacją założeń. Żeby tak się stało, odpowiednio zaprojektowany produkt lub usługa cyfrowa powinny spełniać nie tylko cele biznesowe firmy, ale przede wszystkim oczekiwania użytkowników. Raport, który powstanie na podstawie wyników Growth UX Study pomoże odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób polski i zagraniczny rynek rozwija swoje innowacyjne pomysły, projektuje produkty i usługi oraz sprawdza ich potencjał biznesowy.

– Chodzi o takie podejście do rozwoju nowych produktów i usług, czy to cyfrowych czy fizycznych, które pozwoli finalnie zaproponować klientom rozwiązanie dobrze odpowiadające na ich potrzeby. Jak to zrobić? Najlepiej zgodnie z podejściem User centered design, które zakłada, że przyszły klient uczestniczy w projekcie na różnych jego etapach – od generowania pomysłów, przez badania prototypów, aż po badania opakowania czy budowania przekazu marketingowego – komentuje badanie Hubert Turaj, UX Director w Studio EDISONDA.

Takie dopasowanie do rynku może być kluczowe dla osiągnięcia rynkowego sukcesu. Raport pokaże czy startupy projektują produkty i usługi ze świadomością faktycznych potrzeb przyszłych użytkowników.

– Pracując ze startupami zauważamy istotny podział. Część zespołów opiera swój biznes na przypływie genialnego pomysłu, a reszta koncentruje się na rozwoju biznesowym przez konsultacje eksperckie i pozyskanie inwestora. W dyskusjach o biznesie zapomina się często o najważniejszym, a mianowicie o weryfikacji finalnego efektu całej pracy z użytkownikiem i konsumentem czyli z bezpośrednim klientem startupowego rozwiązania. Dzięki badaniu chcemy sprawdzić, jaki jest faktyczny stan i rola projektowania z udziałem odbiorców, a w dalszej perspektywie, jak wygląda budowa świadomości i znaczenia tak ważnego elementu w kształtowaniu biznesu – dodaje Jakub Probola, szef hubraum i Dyrektor zarządzający DT hubraum Fund.

Badanie kierujemy do startupów działających w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a informacje zbieramy za pomocą ankiety badawczej do 7 grudnia. Startupy, które wezmą udział w badaniu wraz z raportem otrzymają pakiet eksperckich porad na temat wdrażania innowacji zgodnie z user centred design.

Chcesz się dowiedzieć, jak mógłby wyglądać proces w Twojej organizacji?

Informacja o ciasteczkach

1. Jako Administrator w ramach witryny stosujemy pliki Cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

2. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących Cookies oznacza, że będą one zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących Cookies w swojej przeglądarce internetowej.

3. Używamy technologii Cookies w celu identyfikacji odwiedzających witrynę, aby prowadzić statystyki na potrzeby marketingowe, a także w celu poprawnego realizowania innych, oferowanych przez serwis usług.

4. Pliki Cookies, a w tym Cookies sesyjne mogą również dostarczyć informacji na temat Twojego urządzenia końcowego, jak i wersji przeglądarki, której używasz. Zadania te są realizowane dla prawidłowego wyświetlania treści w ramach naszej witryny.

3. Cookies to krótkie pliki tekstowe. Cookies w żadnym wypadku nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę i nie są w nim zapisywane żadne informacje mogące taką identyfikację umożliwić.

Aby zobaczyć pełną listę wykorzystywanych przez nas ciasteczek i dowiedzieć się więcej o ich celach, odwiedź naszą Politykę Prywatności.