Digital Workplace – podejście procesowe, które ratuje komunikację i współpracę zdalnych zespołów. To temat prezentacji Macieja Płonki na trzecim konkresie MIT Sloan Management Review Polska. Jako część Grant Thornton (Digital Drive) już poraz drugi jesteśmy partnerami wydarzenia.
Badania Digital Workplace – jak zmieniła się nasza praca?
Jako badacze i projektanci Digital Workplace i Digital Employee Experience Experience (Cyfrowych doświadczeń pracowników) mieliśmy do tej pory okazję przebywać wewnątrz organizacji, dla których pracowaliśmy – podglądać codzienną pracę i rozmawiać z pracownikami w ich środowisku. Na czas projektu „zatrudnialiśmy się” praktycznie u naszych klientów. Prowadziliśmy badania oraz obserwacje komunikacji i pracy w siedzibach firm na całym świcie – od Polski, przez Szwajcarię, aż po Hongkong. Takie podejście pozwalało nam doradzać i projektować dopasowane rozwiązania, na bazie danych i wniosków z analiz.
Obejrzyj nagranie:
Czego dowiedzieliśmy się dzięki pandemicznym zmianom?
Pandemia zmieniła wiele. Cokolwiek by nie powiedzieć o zaletach pracy zdalnej, dla projektantów, badaczy, konsultantów ta nagła przepaść była trudna do zasypania. Szybko dostosowaliśmy jednak swoje metody do tzw. new normal. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jeszcze więcej! Wszak bardzo wiele ciekawych obserwacji pojawia się właśnie w sytuacjach, które znacznie odbiegają od norm.
Czego o pracy zdalnych zespołów nie wiedzą pracodawcy? Jak zbierać wnioski o tym, jak się komunikują, skąd czerpią wiedzę i w jaki sposób dzielą się kluczowymi dla firmy informacjami pracownicy, jeśli się nie obcuje z nimi na co dzień w biurze? Ile czasu i pieniędzy firmy tracą na skutek pracy w informacyjnych silosach? Jakie przeszkody są teraz szczególnie niebezpieczne i potrafią skutecznie spowolnić, a nawet sparaliżować współpracę? Czego nie zmienił lockdown – ograniczeń, niewiedzy, obchodzenia pewnych wdrożonych już rozwiązań…?
Podczas wystąpienia opowiadam o wsparciu procesów komunikacji. Na bazie wniosków z badań w dużych, międzynarodowych firmach pokazuję, dlaczego wdrożenie dobrze przemyślanego, jednolitego i spójnego Digital Worklpace jest teraz podstawą oraz w jaki sposób powinny się zmienić praktyki projektowania cyfrowych doświadczeń pracownika. Są przykłady z różnych branż i firm o różnym profilu. Nie brakuje też wskazówek dla działów HR, Komunikacji, ale też Zarządów.
Wciąż można jeszcze uratować współpracę w zdalnych, rozproszonych zespołach dzięki odpowiedniemu, procesowemu podejściu i dobrze zaprojektowanym narzędziom wewnętrznym.
Prezentacja zainteresuje Cię, jeśli:
- na co dzień podejmujesz decyzje związane z rozwojem digital workplace i digital employee experience,
- chcesz skutecznie zarządzać komunikajcą i przepływem wiedzy w organizacji,
- organizacji pracy zdalnych zespołów jest dla Ciebie wyzwaniem,
- szukasz inspiracji i mocnych argumentów w zakresie transformacji cyfrowej,
- chcesz rozwijać i cyfryzować biznes w oparciu o badania i dane,
- chcesz porozmawiać z praktykiem biznesu, który wykorzystuje design w swojej firmie.