W ile kliknięć kupisz bilet do Berlina? (RAPORT)

Kontynuacja formuły raportu z serii „W ile kliknięć?” – tym razem sprawdziliśmy jak szybko możesz kupić bilet do Berlina.

Nie jest prawdą, że każda funkcja w systemie cyfrowym powinna być w zasięgu maksymalnie trzech kliknięć. Znacznie ważniejsze są inne kryteria, jak popularność danej funkcji, kontekst odbiorcy, jego rola, cele do zrealizowania i konstrukcja całej architektury informacji.

Serwisy umożliwiające zakup biletów online mają wiele wspólnego ze sklepami internetowymi (proces zakupowy składa się w nich z podobnych etapów). Uwzględniając specyfikę produktu, jakim jest bilet lotniczy, internetową podróż podzieliśmy na 4 przystanki, wyróżniając: wyszukiwanie i wybór połączenia, niezbędne dane podróżnego, możliwe dodatkowe opcje i proces płatności (w podobnej formie obecne też w standardowym procesie e-commerce).

Badanie przeprowadziliśmy w kwietniu 2023 roku. Testem objęliśmy ścieżkę zakupu biletu na podróż do Berlina z wybranych miast europejskich.

Przyjęliśmy dowolność w wyborze przez podróżnego środka lokomocji analizując zakup biletu na samolot, pociąg i autobus.

Sprawdzaliśmy najkrótszą ścieżkę użytkownika od rozpoczęcia wyszukiwania na stronie przewoźnika do kupna biletu. Minimalna liczba klików obejmuje kupno biletu dla jednej osoby dorosłej w jedną stronę, bez dodatkowej personalizacji.

Raport

W ile kliknięć kupisz bilet do Berlina?

Pobierz raport

Czy chciałbyś zatem wiedzieć, za ile kliknięć kupisz bilet do Berlina?