2020-08-25

W ile kliknięć? Zakup ubezpieczenia online (mini RAPORT)

Piotr Modrzewski
Piotr
Modrzewski

Cyfryzacja w branży ubezpieczeń w Polsce nabiera tempa. Rynek ubezpieczeniowy oparty dotychczas na sprzedaży agencyjnej i przez pośredników otwiera się na nowe kanały komunikacji z klientami. Coraz więcej ubezpieczycieli oferuje możliwość doboru produktów i zakupu ubezpieczeń online, zgodnie z potrzebami użytkowników, którzy chętnie korzystają z takich rozwiązań. Jak im idzie?

Postanowiliśmy sprawdzić, jak taki zakup wygląda z perspektywy użytkownika. Testem objęliśmy 3 rodzaje ubezpieczeń (turystyczne, komunikacyjne i nieruchomości) oraz 10 największych graczy na rynku ubezpieczeń w Polsce (Nationale Nederlanden, Compensa, Warta, Aviva, LINK4, UNIQA, Generali, PZU, Allianz, Ergo Hestia, AXA). Dodatkowo, miarę podzieliśmy na dwa wskaźniki: szybkość poznania oferty oraz szybkość finalizacji zakupu.

Nasza analiza jest bardzo podstawowa i nie pokazuje pełnego obrazu cyfrowej rzeczywistości, nie można jej więc nazwać audytem. Z drugiej strony daje możliwość wyciągnięcia pewnych wniosków, które mogą pomóc w optymalizacji ścieżek. Pobierz raport!

Raport

W ile kliknięć? Jak szybko kupisz ubezpieczenie online

4 MB, format PDF

Udostępnij

Edisonda to ludzie

Wierzymy, że UX to coś więcej niż rysowanie makiet. Dlatego pomagamy zrozumieć potrzeby użytkowników i osadzamy je w kontekście biznesowym. Jesteśmy największym studiem User Experience w Polsce.

projekty szyte na miarę

Na co dzień badamy, tworzymy i rozwijamy cyfrowe produkty. W naszej pracy unikamy założeń - polegamy na wiedzy i zdobytym doświadczeniu.

By zobaczyć stronę
obróć urządzenie

Korzystamy z cookies. Dowiedz się wiecej