W ile kliknięć? Zakup ubezpieczenia online (mini RAPORT)

Cyfryzacja w branży ubezpieczeń w Polsce nabiera tempa. Rynek ubezpieczeniowy oparty dotychczas na sprzedaży agencyjnej i przez pośredników otwiera się na nowe kanały komunikacji z klientami. Coraz więcej ubezpieczycieli oferuje możliwość doboru produktów i zakupu ubezpieczeń online, zgodnie z potrzebami użytkowników, którzy chętnie korzystają z takich rozwiązań. Jak im idzie?

Postanowiliśmy sprawdzić, jak taki zakup wygląda z perspektywy użytkownika. Testem objęliśmy 3 rodzaje ubezpieczeń (turystyczne, komunikacyjne i nieruchomości) oraz 10 największych graczy na rynku ubezpieczeń w Polsce (Nationale Nederlanden, Compensa, Warta, Aviva, LINK4, UNIQA, Generali, PZU, Allianz, Ergo Hestia, AXA). Dodatkowo, miarę podzieliśmy na dwa wskaźniki: szybkość poznania oferty oraz szybkość finalizacji zakupu.

Nasza analiza jest bardzo podstawowa i nie pokazuje pełnego obrazu cyfrowej rzeczywistości, nie można jej więc nazwać audytem. Z drugiej strony daje możliwość wyciągnięcia pewnych wniosków, które mogą pomóc w optymalizacji ścieżek. Pobierz raport!

Raport

W ile kliknięć? Jak szybko kupisz ubezpieczenie online