Badania etnograficzne

Prowadząc badania etnograficzne wychodzimy w teren, aby zaobserwować kontekst i naturalne warunki, w jakich użytkownicy korzystają z produktów i usług.

 

  • Jak badamy?
    Łączymy różne techniki, aby skuteczniej zgromadzić cenne dla projektu informacje. Obserwację użytkownika w jego otoczeniu uzupełniamy o wywiad, co pozwala nam lepiej zrozumieć wykonywane przez niego działania. 
  • Czego się dowiadujemy?
    Obserwujemy, jak na korzystanie z aplikacji czy systemu wpływa otoczenie – np. światło, dźwięki, ilość rozproszeń, a czasem nawet odzież. Podglądamy też nawyki i sposoby obchodzenia trudności.

Co zyskasz inwestując w badania etnograficzne?

Etnografię wykorzystujemy często w firmach, które pracują nad nowymi narzędziami dla pracowników – intranetami, systemami obsługi klienta, produkcji czy logistyki.

W takim wypadku badamy po to, aby sprawdzić, jak pracownicy radzą sobie bez systemu lub z dotychczasowym rozwiązaniem. Obserwujemy, które aspekty są dla nich problematyczne, co doceniają lub czego im brakuje. Wnioski przekazujemy projektantom, którzy przekładają je na odpowiednie funkcjonalności.

Chcesz się dowiedzieć, czy badania etnograficzne sprawdzą się w Twoim projekcie?

Korzystamy z cookies. Dowiedz się więcej