Badania etnograficzne

Prowadząc badania etnograficzne wychodzimy w teren, aby zaobserwować kontekst i naturalne warunki, w jakich użytkownicy korzystają z produktów i usług.

Masz pytanie? Skontaktuj się z nami!
  • Jak badamy?
    Łączymy różne techniki, aby skuteczniej zgromadzić cenne dla projektu informacje. Obserwację użytkownika w jego otoczeniu uzupełniamy o wywiad, co pozwala nam lepiej zrozumieć wykonywane przez niego działania. 
  • Czego się dowiadujemy?
    Obserwujemy, jak na korzystanie z aplikacji czy systemu wpływa otoczenie – np. światło, dźwięki, ilość rozproszeń, a czasem nawet odzież. Podglądamy też nawyki i sposoby obchodzenia trudności.

Co zyskasz inwestując w badania etnograficzne?

Etnografię wykorzystujemy często w firmach, które pracują nad nowymi narzędziami dla pracowników – intranetami, systemami obsługi klienta, produkcji czy logistyki.

W takim wypadku badamy po to, aby sprawdzić, jak pracownicy radzą sobie bez systemu lub z dotychczasowym rozwiązaniem. Obserwujemy, które aspekty są dla nich problematyczne, co doceniają lub czego im brakuje. Wnioski przekazujemy projektantom, którzy przekładają je na odpowiednie funkcjonalności.

Chcesz się dowiedzieć, czy badania etnograficzne sprawdzą się w Twoim projekcie? Porozmawiajmy!

    Czy chcesz otrzymywać najnowsze informacje związane z tematyką business and innovation desing, a także informacje o działaniach Edisondy, naszych projektach i ofercie?

    Wybierz kanał, w którym możemy się z Tobą skontaktować (zgoda jest dobrowolna):

    Dane podane w formularzu zostaną wykorzystane wyłącznie w celu kontaktu zwrotnego z Tobą lub jeżeli wyraziłeś zgodę również w celu wysyłania informacji handlowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.

    Krzysztof Jurkowski
    Senior Business Design Consultant


    +48 664 929 584  +48 664 929 584