Eyetracking

Eyetracking to badanie za pomocą urządzenia rejestrującego ruch gałek ocznych – eyetrackera. W trakcie sesji mierzymy fiksacje, czyli skupienia wzroku na poszczególnych elementach Twojego systemu i sakkady czyli ruchy przenoszące wzrok pomiędzy nimi.

  • Kiedy badamy?
    Badanie z powodzeniem wykorzystujemy w projektach, gdzie dużą rolę pełni ich forma wizualna – np. aby porównać dwie wersje tego samego serwisu, zbadać skuteczność elementów reklamowych czy strony głównej.
  • Jak badamy?
    Eyetracker stacjonarny wykorzystujemy do analizy na ekranie komputera, a mobilnego używamy, do badań prowadzonych w terenie, np. aby sprawdzić jak użytkownicy widzą poszczególne elementy w naturalnym kontekście użycia danej aplikacji lub systemu. 

Po co eyetracking?

Eyetracking jest dobrym uzupełnieniem badań użyteczności.  Idealnie sprawdzi się, gdy chcesz przeprojektować swój obecny serwis lub system. Badanie zostanie wtedy włączone w proces szerszej analizy, aby wskazać słabsze miejsca testowanego produktu. 

Badanie jest też przydatne, gdy projektujemy całkiem nowy produkt cyfrowy lub nową wersję takiego produktu. Możemy go wtedy dokładnie przetestować, jeszcze zanim zainwestujesz w drogie wrożenie.

Zastanawiasz się, czy przyda Ci się eyetracking?

Korzystamy z cookies. Dowiedz się więcej