2017-12-02

Czy polskie firmy są mobilne? (RAPORT)

Maciej Płonka
Maciej
Płonka

Sprawdziliśmy, jak serwisy największych polskich firm radzą sobie na mobile. Nasze obserwacje opisaliśmy w krótkim raporcie. Dowiesz się z niego, dlaczego warto dbać o doświadczenia użytkowników smartfonów i tabletów oraz na co wpływ ma dobrze zaprojektowana strona mobilna.

Według danych zebranych przez StatCounter, w listopadzie 2017 roku ponad połowa globalnego ruchu w internecie została wygenerowana przez urządzenia mobilne. Te same statystyki dotyczące Polski są dużo wyższe. Ze smartfonów i tabletów pochodziło ponad 64% ruchu w sieci i co ważne, tendencja ta jest rosnąca.

Strony internetowe dużych polskich firm w większości są dostosowane do ekranów urządzeń mobilnych. Jednocześnie są zbyt wolne, a treści na nich publikowane mogą być niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy.

Źle dostosowany pod kątem mobile serwis może utrudnić użytkownikowi zdobycie informacji na temat działalności firmy, a w skrajnych sytuacjach w ogóle zniechęcić do oferowanych przez nią usług. Ma to szczególne znaczenie dla organizacji, które kierują ofertę do klientów indywidualnych. Mowa tu choćby o sklepach internetowych czy firmach usługowych

W raporcie znajdziesz nie tylko wyniki przeprowadzonego przez nas badania. O komentarz poprosiliśmy Kubę Kuleszę, Bartłomieja Witkowicza, Tomasza Piekota i Pawła Gontarka, którzy odpowiadają za różne aspekty tworzenia serwisów internetowych, w tym projektowanie user experience, wdrażanie, dostępność językową oraz pozycjonowanie.

Raport

Mobilność po polsku

2,8 MB, format PDF

Pobierz
Udostępnij
Pobierz

Edisonda to ludzie

Wierzymy, że UX to coś więcej niż rysowanie makiet. Dlatego pomagamy zrozumieć potrzeby użytkowników i osadzamy je w kontekście biznesowym. Jesteśmy największym studiem User Experience w Polsce.

projekty szyte na miarę

Na co dzień badamy, tworzymy i rozwijamy cyfrowe produkty. W naszej pracy unikamy założeń - polegamy na wiedzy i zdobytym doświadczeniu.

By zobaczyć stronę
obróć urządzenie