Sprawdziliśmy, jak serwisy największych polskich firm radzą sobie na mobile. Nasze obserwacje opisaliśmy w krótkim raporcie. Dowiesz się z niego, dlaczego warto dbać o doświadczenia użytkowników smartfonów i tabletów oraz na co wpływ ma dobrze zaprojektowana strona mobilna.
Według danych zebranych przez StatCounter, w listopadzie 2017 roku ponad połowa globalnego ruchu w internecie została wygenerowana przez urządzenia mobilne. Te same statystyki dotyczące Polski są dużo wyższe. Ze smartfonów i tabletów pochodziło ponad 64% ruchu w sieci i co ważne, tendencja ta jest rosnąca.
Strony internetowe dużych polskich firm w większości są dostosowane do ekranów urządzeń mobilnych. Jednocześnie są zbyt wolne, a treści na nich publikowane mogą być niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy.
Źle dostosowany pod kątem mobile serwis może utrudnić użytkownikowi zdobycie informacji na temat działalności firmy, a w skrajnych sytuacjach w ogóle zniechęcić do oferowanych przez nią usług. Ma to szczególne znaczenie dla organizacji, które kierują ofertę do klientów indywidualnych. Mowa tu choćby o sklepach internetowych czy firmach usługowych
W raporcie znajdziesz nie tylko wyniki przeprowadzonego przez nas badania. O komentarz poprosiliśmy Kubę Kuleszę, Bartłomieja Witkowicza, Tomasza Piekota i Pawła Gontarka, którzy odpowiadają za różne aspekty tworzenia serwisów internetowych, w tym projektowanie user experience, wdrażanie, dostępność językową oraz pozycjonowanie.