Rynek kurierski w ostatnich miesiącach notuje niebywałe wzrosty. Lockdown, restrykcje sanitarne i obawa przed zatłoczonymi miejscami, skłoniły nas do zainteresowania się usługami kurierów i brokerów kurierskich. Obserwując powyższe zjawiska postanowiliśmy sprawdzić, jak branża kurierska radzi sobie z obsługą online wysyłek typowego Kowalskiego.
Mieliśmy na uwadze przede wszystkim dostępność i łatwość wysłania paczki przez klienta indywidualnego. Dlatego w badaniu nie uwzględniliśmy organizacji, w których proces nadawania wymaga kontaktu poza kanałem online (np. telefon na infolinię) lub przejścia przez zaawansowany proces rejestracji i potwierdzania konta klienta.
Testem objęliśmy proces nadawania przesyłki u 10 firm kurierskich i u brokerów kurierskich, za pośrednictwem ich stron internetowych.
Nasza analiza jest bardzo podstawowa i nie pokazuje pełnego obrazu cyfrowej rzeczywistości, nie można jej więc nazwać audytem. Z drugiej strony daje możliwość wyciągnięcia pewnych wniosków, które mogą pomóc w optymalizacji ścieżek. Pobierz raport!