Badania dzienniczkowe

Badania dzienniczkowe to jeden z rodzajów badań etnograficznych. Uczestnicy regularnie zapisują swoje doświadczenia i wrażenia związane z naturalnym korzystaniem z produktu fizycznego lub cyfrowego i wysyłają te zapiski naszym badaczom.

  • Jak przygotowujemy badanie?
    Określamy czas trwania badania, narzędzie, w którym uczestnicy będą umieszczać swoje wpisy oraz ich częstotliwość. W trakcie badania na bieżąco monitorujemy pojawiające się informacje, a mniej sumiennym uczestnikom przypominamy o uzupełnianiu dzienniczka.
  • Jak przebiega badanie?
    Uczestnicy korzystają z produktu w naturalnym otoczeniu, np. w domu czy w pracy przez okres kilku do kilkunastu dni. Badania dzienniczkowe, w przeciwieństwie do badań w laboratorium, osadzają użycie produktu we właściwym kontekście – to ich duża przewaga.

Po co Ci badania dzienniczkowe?

Dzięki „dzienniczkom” możemy zbadać zmiany zachowań w czasie i sprawdzić np. czy użytkownicy uczą się korzystania z urządzenia lub systemu albo jak różni się użytkowanie produktu w dni robocze i weekendy.

Rozwijasz produkt lub usługę codziennego użytku? 

Badania dzienniczkowe dadzą Ci wgląd w codzienne zwyczaje użytkowników i informacje zwrotne oparte na bezpośrednich doświadczeniach. A my znając ten kontekst dowiemy się co w produkcie lub usłudze nie satysfakcjonuje użytkowników i zaproponujemy odpowiednie zmiany w interfejsie lub poprawę cutomer experience. 

Potrzebujesz audytu UX dla swojej strony, sklepu, systemu lub aplikacji?

Korzystamy z cookies. Dowiedz się więcej