Mobilne sklepy z elektroniką i AGD z najlepszym UX – ranking Koszyk Roku 2020



To już trzecia edycja rankingu Koszyk Roku, największego badania User Experience w Polsce. Tym razem audytowi poddaliśmy wersje mobilne stron, PWA oraz aplikacje. Pierwsze miejsce zajął sklep mediaexpert.pl, na podium znalazły się też wittchen.pl i mediamarkt.pl.

Okazuje się, że sklepy coraz bardziej świadomie podchodzą do projektowania procesów sprzedażowych online, poziom UX jest już dość wysoki, a sklepy szybko zareagowały na obecne warunki. Tegoroczne badanie wzbogaciliśmy o obserwacje najważniejszych trendów, również tych, związanych z obsługą klienta podczas pandemii. Najważniejsze z nich to:

Ważna też ekologia

Rośnie znaczenie działań pozwalających robić zakupy w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Ekologia to istotny trend we współczesnym projektowaniu rozwiązań cyfrowych. Wsparcie w kompensacji śladu węglowego, ograniczenie liczby zwrotów dzięki rozwiązaniom ułatwiającym dopasowanie rozmiaru (np. FitFinder), ekofaktura, czy wykorzystanie do pakowania materiałów z recyclingu – to coraz bardziej popularne rozwiązania wspierające go. Szczególnie dobrze to zadanie realizuje Wittchen.pl.

Ranking Koszyk Roku 2020 – jak badaliśmy?

W tym roku postanowiliśmy skupić się na mobilnym aspekcie e-commerce, czyli m-commerce. Zbadaliśmy 100 najczęściej odwiedzanych e-sklepów w Polsce. Oceniliśmy łatwość i wygodę korzystania z interfejsu mobilnego podczas procesu zakupowego. Badaliśmy mobilną stronę www, PWA lub aplikację mobilną, w zależności od tego, jakie rozwiązanie proponował sklep.

Dlaczego porównywaliśmy te trzy rozwiązania?

Przeprowadziliśmy dokładny audyt wszystkich 100 sklepów symulując typowe akcje wykonywane przez klientów. 

Więcej o tym w jaki sposób na co dzień prowadzimy badania w e-commerce przeczytasz w innym naszym artykule. 

Badaliśmy sklepy, które:

Autorkami tegorocznego badania są Katarzyna Janoszczyk i Anna Wójcik, nasze UX Designerki.

Czym jest Koszyk Roku?

Koszyk Roku to największe badanie jakości serwisu w sklepach internetowych działających w Polsce, organizowane przez Twisto w partnerstwie z ING Bankiem Śląskim, Mastercard i Edisondą. Podczas badania specjaliści user experience testują strony internetowe 100 największych sprzedawców on-line pod kątem kilkuset kryteriów, wcielając się w rolę klienta i zwracając uwagę na usprawnienia i utrudnienia podczas zakupów. W efekcie powstaje ranking sklepów najbardziej przyjaznych kupującym. Pobierz i przeczytaj cały raport z badania Koszyk Roku 2020!

Zastanawiasz więc czy zainwestować w audyt użyteczności Twojego sklepu internetowego? Porozmawiajmy!

Udostępnij

Edisonda to ludzie

Wierzymy, że UX to coś więcej niż rysowanie makiet. Dlatego pomagamy zrozumieć potrzeby użytkowników i osadzamy je w kontekście biznesowym. Jesteśmy największym studiem User Experience w Polsce.

projekty szyte na miarę

Na co dzień badamy, tworzymy i rozwijamy cyfrowe produkty. W naszej pracy unikamy założeń - polegamy na wiedzy i zdobytym doświadczeniu.

By zobaczyć stronę
obróć urządzenie

Korzystamy z cookies. Dowiedz się wiecej